Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Testing testing..

Av Sandra - 29 mars 2012 17:36

happ, då va man i detta träsk då.. Bloggträsket.. återstår o se hu länge man komma att blogga.. men de är ju värt ett försök i alla fall, nått o göra på dagarna..


Jaa..  hur går de här nere i Västerås då?!? De gå väldigt bra, bättre än förväntat, men åt helvete med jobb.. Men ja ha gjort vad ja kunnat, skickat ut ansökningar på jobb.. men ja kanske är fö kräsen när de gäller jobb.. Jag vill inte sitta i nån kassa, lr jobba ute bland folk, visst ja skulle kunna jobba på golvet på typ ica lr så.. men de finns ju inte sånna jobb ute...?!!? Vill ju förtsätta att vara personlig ass. de trivdes ja som fisken i vattnet med.. ha sökt några sånna, sökt på bemmaningstjänst som vikarie på dagis och sökt som boendestödjare.. Så de är väl bara o vänta o se va som händer o fötter..

Plugga?!?!

Jag känner inte fö att börja plugga.. men hittar ja inget alls så lär man väl måste göra något sånt.. men va ska man plugga till dådå? INTE EN ANING! Förskolelärare skulle ju vara jätte roligt att få vara, men ja vill inte plugga.. de gruvar ja mig så in i bomben fö att måsta göra.... Men få väl vänta ett tag o se hur de går..


Idag är de torsdag.. Fredrik är i sthlm o jobbar, komma väl hem om nån timme, då blire köttbullar till middag.. :) Vi håller ju på med lchf.. lr fredrik är väl mera noga..hehe. ja kan helt enkelt inte hålla mig från vissa saker om ja säger så.. =P Men middagarna går bra, bara grönsaker o kött/fisk/kyckling osså nån sås kanske de blir ibland. :)

Imorrrn ska Bläppe, pelle, jag o en kompis till bläppe o hennes unge ner på stan.. ja ska på arbetsförmedlingen o så ska vi väl ta en fika lr så.. De ska bli trevligt.


En sak kan jag ju säga, hade inte Bläppe (fredriks brors tjej) funnits här nere så hade ja nog inte flyttat ner så här tidigt.. då hade de inte funnits nått alls o göra.. så de är väl därför de går så bra, hadede bara vare ja o F dygnet runt, då hade vi nog tage kål på varran..hehe..


nee, nu ska ja nog ta o göra lite coleslowe (stavas de så??)  till middagen...


Sakner er där hemma i stöde!!





 
 
Anna-Lotta

Anna-Lotta

29 mars 2012 18:43

Kul att du har börjat blogga! Då kan man ju följa dej och vad du gör fastän du inte bor här uppe längre! Och så kan du väl lägga ut lite kakor du också ibland? Det är faktiskt riktigt kul :) Snart är det fest här också, kul att du kommer hem! Ska bli hur kul som helst, alla verkar laddade! Om det här med jobb så tänkte jag på en sak, skulle du inte kunna söka på IKEA i Västerås? Du som gillar att vara där på fritiden menar jag? ;) Nä men allvarligt så tror jag du skulle passa för det och det är ett helt ok jobb tycker jag från när jag jobbade där. Dom lär väl behöva folk till sommarn och dom behöver säkert folk som kan jobba extra ibland. Och får man in en fot på nån avdelning så brukar det va ganska lätt å byta om man vill det. Och så tänkte jag på det där du skrev om å plugga...nu är ju förskolelärare bara 3 år, den var ju 3,5 förut så det kan ju va värt å prova om du vill :) Nu blire snart stand up här, hoppas ni kan pricka in å va hemma nån gång framöver när det är! Vi ses på torsdag då om inte innan! Kraaam! Jo, förresten en grej till, jag å Emmeli funderade på en ny version av Mora-resan i sommar, så kolla om å när du kan i sommar så kan vi ju prata om det på torsdag! So long!

http://enkakaiugnen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 17 juli 2012 10:08

Nu sitter ja i soffan o ha precis upptäckt bloggplats appen.... kanske blir mera inlägg nu.. hoppas hoppas.. Har haft mitt första jour pass också... HÄRREGUD!! Börjar komma in i rutinerna nu.. Äntligen!!! Till helgen.. lr på söndag då ska vi åka me...

Av Sandra - 24 maj 2012 18:49

  Så ha man gjort sitt första pass på de nya jobbet.. De känns bra, imorrn ska ja också jobba, sedan blire ett riktigt grispass till helgen.. lör o sön 9-21.. men de är pingst sägs de.. så de bli money money..  =) Fick se Lasse Stefanz med gänget...

Av Sandra - 10 maj 2012 13:03

Ska försöka att bli bättre på att uppdatera.. men kan inte lova nått.. hehe..   jaa.. nu ha ja äntligen börjat på med intro på ett gruppboende.. o de känna vääldigt bra. Äntligen kan man göra något på dagaran o framför allt.. PENGAR!! egna pengar...

Av Sandra - 26 april 2012 17:35

Vilket skiiit väder de är här alltså.. Uscha!! Hade bestämt att gå ut o gå i dag med Katja, men de är ju sånt regn väder.. lr de regnade förut, men de ser inte ut att bli bättre väder, så idag blire en vilo dag.. =) Jag o fredrik ha ju "börjat" spr...

Av Sandra - 16 april 2012 17:18


Så va de nya tag.. Måndag o de va dax fö att städa här hemma tydligen.. dammråttor/katthår som högg en i hälarna när man gick förbi... Men så är de väl o ha en katt.. o uppdragna persienner..hehe.. När ja kom hit så va de det första ja gjorde , persi...

Presentation


Denna norrlandstös ha nu flyttat ner till västerås för hon fann den stora kärleken där nere. Så här berättar jag lite om hur livet är här nere och hur mycket ja saknar er där hemma i stöde. För Stöde kommer alltid att vara Hemma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards